cPanelissa ei ole teknisistä syistä mahdollista “vaihtaa” tilillä olevaa pääverkkotunnusta helposti/nopeasti. Pääverkkotunnuksen “vaihdon” aikana voi mennä rikki sen verkkotunnuksen asetukset/palvelut (esim. manuaalisesti laitetut DNS tietueet).
Jos haluat muuttaa cPanel-ympäristön pääverkkotunnusta, sinun on harkittava seuraavaa:
1. Uudelle pääverkkotunnukselle perii automaattisesti kaikki nykyisen pääverkkotunnuksen asetukset.
Esimerkiksi (mutta ei kaikki mainitut):
– sähköpostin asetukset/tilit/lisäasetukset
– PHP.ini-asetukset, käyttöoikeudet jne.
– Verkkosivun tiedostot
– …
Osaat vanhan pääverkkotunnuksen kautta/alla käytetyt asetukset eivät välttämättä toimi uuden pääverkkotunnuksen kanssa tai voivat aiheuttaa odottamattomia ongelmia ja tilanteita.
Siksi on tärkeätä, että pääverkkotunnuksen vaihdon jälkeen tarkistaa asiakas kaikki asetukset ja mukauttaa niitä vastaavasti.
2. Pääverkkotunnuksen vaihto voi johtaa myös muihin odottamattomiin ongelmiin, kuten mukautetut DNS-tietueet voivat kadota.
Siksi pääverkkotunnuksen vaihtaminen on aina riski ja se on otettava huomioon!
Huom! Radicenter ei ole vastuussa pääverkkotunnuksen muutoksesta johtuvista ongelmista tai osien tietojen/asetuksien “katoamisesta”.
(Voi olla tarvetta tarkistaa asetukset jälkikäteen edellisestä varmuuskopiosta vanhaa pääverkkotunnusta kohti – semmoinen “palvelu” on myös mahdollista! Riippuen varmuuskopiosta ja/tai sen aikarajasta voi olla palvelu maksullinen! Hintakirjan maksullisesta lisäpalvelusta löydät sivulta: Maksulliset lisäpalvelut)
Jos haluat vaihtaa pääverkkotunnusta, lähetä pyyntö osoitteeseen support@radicenter.eu .
Määritä tukipyynnössä, mitä pääverkkotunnusta haluat vaihtaa ja mikä tulisi olemaan uusi pääverkkotunnus webhotellitilillä.